Blog / Oklejanie samochodów – świadomy wybór?

Oklejanie samochodów – świadomy wybór?

Zastanawiałeś się kiedyś jaką funkcję pełni reklama na Twoim samochodzie? Czasami mogłoby się wydawać że firmowy samochód oklejamy tylko dlatego że tak wypada. Bo konkurencja to zrobiła, bo może ktoś spisze numer telefonu… Jest w tym trochę prawdy, jednak nie są to najważniejsze rzeczy!
Najważniejszą rolą jaką pełni oklejenie jest BUDOWANIE WIZERUNKU MARKI. Nasza podświadomość zapamiętuje za każdym razem kiedy widzimy obrandowany samochód. Kiedy kolejny raz spotkamy się z tą marką, w naszych głowach zaświta „aha już gdzieś widziałem to logo!”.
Nie można jednak bagatelizować roli informacyjnej, jednak trzeba ją odpowiednio dopasować do branży.

Gastronomia
Branża gastronomiczna charakteryzuje się małym zasięgiem terytorialnym. Dzięki czemu jest duże prawdopodobieństwo zobaczenia tego samego auta kilkukrotnie. W tym wypadku nie jest wymagana wybitna kreatywność (choć zawsze jest mile widziana) – o wiele ważniejsza jest właśnie rola informacyjna – „Ja chcę tu i teraz zjeść mojego kebaba! Gdzie ten numer?”.

Inne branże
We wszystkich innych branżach kluczowe jest długofalowe budowanie wizerunku. Są to przeważnie auta handlowców lub auta dostawcze, pokonujące dalekie dystanse. Prawdopodobnie nie będziesz miał drugiej szansy żeby zapaść w pamięci potencjalnego klienta – dlatego tutaj, rola informacyjna schodzi na drugi plan. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, przykucie uwagi, zapamiętanie nazwy firmy – interesant resztę już sobie wygoogluje. Warto spojrzeć na duże marki takie jak Pepsi.

Rozmieszczenie informacji
Warto zwrócić uwagę na to w jaki sposób samochody przemieszczają się po ulicach. W naszym rodzimym ruchu prawostronnym – prawa strona samochodu jest o wiele lepiej wyeksponowana. To tą stronę oglądają ludzie na chodnikach. Tył jest miejscem które świetne sprawdza się jako przestrzeń informacyjna – ogląda go mniej ludzi, ale za to mają więcej czasu na dokładne zapoznanie się z treścią. Przód i lewy bok są oglądane najrzadziej, jednak warto zachować równowagę i okleić auto symetrycznie – no chyba ze część z naszej oferty jest kierowana do posiadaczy samochodów, a część do Kowalskich korzystających z chodnika – wtedy możemy poszaleć ;). Jednak mówię tutaj o skrajnych przypadkach, na przykład sklep z naklejkami. Z lewej naklejki na samochody, a z prawej weselne lub naścienne.

Pozostałe aspekty – jak kolorystyka, motywy które pojawiają się na samochodach itd. Są już uwarunkowane szeroko pojętą identyfikacją wizualną. Kolory i motywy których użyjemy na samochodzie, muszę odpowiadać charakterystyce marki. Dlatego do wytycznych zawsze warto dosłać księgę identyfikacji wizualnej i napisać jak najwięcej o swojej działalności.

Poniżej kilka wizualizacji z naszego studia graficznego, teraz już sam możesz sobie odpowiedzieć dlaczego konkretny projekt wygląda tak a nie inaczej.

webasto

best kebab

makarun

O Autorze

Marek Kotula

Wsłucha się w wizję klienta i zrealizuje ją w postaci twórczego projektu graficznego.

email: marek@rekiny-reklamy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rekiny Reklamy są właścicielami marek