Tłoczenie logotypów

Główna / Tłoczenie logotypów

Ogromną zaletą tej metody jest to, że można tłoczyć produkty kolorem złotym, srebrnym lub holograficznym. Taka opcja zyskuje na większej elegancji danego produktu i materiału. W celu osiągnięcia zamierzonego celu, najpierw drukuje się motyw pod naciskiem prasy, a później nanosi się farbę na skórę.

Bardzo ważnymi czynnikami w tłoczeniu w skórze jest to, aby była odpowiednia siła nacisku oraz materiał i temperatura posiadały odpowiednią wilgotność, w której zostaje wykonane tłoczenie. Tłoczenie to proces, podczas którego zostaje wytworzony na materiale trójwymiarowy wzór. Tłoczenie określa się również jako termodruk lub stemplowanie na gorąco, czyli hot-stamping.

Dlaczego taka nazwa? Ponieważ używa się podgrzanych do odpowiedniej temperatury wypukłych matryc. Najczęściej matryca podgrzewana jest do temperatury 160 stopni Celsjusza.

Matryca to metalowa płytka, z napisem lub wzorem, która jest przyciskana do podłoża, w którym najczęściej jest skóra, tworzywa skóropodobne lub papier. Matryca jest mocowana w prasach, których siła docisku wynosi do kilkuset kilogramów. W przypadku bardzo dużych powierzchni, matryca może wynosić nawet do około dwudziestu ton.

Wynik tłoczenia to wklęsły wzór. Do tłoczenia w skórach używa się znacznie większych temperatur niż przy materiałach skóropodobnych.

Podsumowując do efektu końcowego tłoczenia jakim jest odkształcenie i jakość odbarwienia wybranego logotypu, napisu lub elementu zdobnego decyduje odpowiednia temperatura w zależności od materiału, wilgotność materiału, czas trzymania matrycy na materiale oraz siła docisku.

tłoczenie logotypów