Blog / Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym o 50%?

Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym o 50%?

Odpowiedź na pytanie z nagłówka jest banalnie prosta! Wyłożyć 2x więcej kasy na marketing i pozycjonowanie!
Brzmi prosto, jednak jest nieopłacalne. Co więc należy zrobić?

Na sukces naszej strony internetowej składa się wiele czynników – takich jak np. skuteczność pozycjonowania, sukces płatnych kampanii czy rozwój społeczności w social media. Te zabiegi mają na celu zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej. Często jednak zapominamy że równie ważna jest użyteczność strony!

Wyobraźmy sobie że mamy świetnie wypozycjonowany sklep internetowy, 90 000 lajków na fan-page i wiele wejść każdego miesiąca. Jednak ma mały problem – źle wyświetla się na urządzeniach mobilnych. W tym momencie zniechęcamy ogromną liczbę użytkowników, aktualnie 50% ruchu w internecie odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych!

Inna sytuacja – przeprowadzamy kosztowną kampanię w AdWords, za każde kliknięcie płacimy 3zł, jednak po analizie danych okazuje się że współczynnik odrzuceń jest niezwykle duży, oznacza to że dosłownie wyrzuciliśmy pieniądze w błoto. Może kampania była źle zaplanowana… a może nasz sklep za długo się wczytuje? Przyśpieszenie wczytywania strony głównej z 5 sekund do 2 sprawia że na stronie pozostaje 60% użytkowników więcej!
W wielu sklepach internetowych droga od koszyka do płatności to 5 podstron, łatwo się domyśleć… oj chyba się rozpędziłem.

Problem polega na błędach związanych z UX i UI – niestety ta terminologia jest znana wąskiemu gronu specjalistów. Chodzi o dostosowanie interfejsu  do doświadczeń użytkowników. Złe rozmieszczenie elementów na stronie, zbyt długi czas wczytywania, zbyt skomplikowany proces sprzedaży lub złe dopasowanie grupy docelowej, sprawia że nie wykorzystujemy pełnego potencjału jaki daje nasza strona. Przy tym samym ruchu możemy zwiększyć naszą sprzedaż nawet o 50%! Internet jest szybkim medium, ludzie kupują w sieci aby zaoszczędzić czas i szybko się irytują kiedy go marnują.

Jednak skąd wiemy co jest nie tak? Nigdy podczas wdrażania strony internetowej nie wiemy czy będzie ona w 100% dopasowana do naszej grupy docelowej. Najlepsi specjaliści nie mogą tego oszacować bez konkretnych badań. Oczywiście, możemy kierować się ogólnymi trendami oraz doświadczeniem wykonawcy. Jednak aby idealnie dopasować naszą stronę do wymagań użytkowników – musimy badać ją na żywo i odpowiednio modyfikować.

Analiza strony internetowej nie polega tylko na wyciągnięciu surowych danych z google analytics. Potrzeba o wiele więcej narzędzi, oraz umiejętności odpowiedniej interpretacji informacji. My podczas analizy strony internetowej zajmujemy się takimi rzeczami jak:

Dopasowanie słów kluczowych
Należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe, jednak nie wystarczy ich bezładnie wypisać – my badamy je na podstawie 3 czynników: średniej miesięcznej ilości wyszukań (zainteresowanie), ilości wyników (konkurencyjność) oraz konwersji (możliwości sprzedażowych). Odpowiednio je oceniamy i polecamy te potencjalnie najbardziej efektywne. Ich aktualizacja sprawia że zabiegi SEO stają się o wiele bardziej skuteczne.

Analiza mapy cieplnej
Mapa cieplna pokazuje elementy na stronie które najbardziej przyciągają uwagę. Dzięki niej możemy ocenić czy rozmieszczenie elementów jest odpowiednie, oraz wyeliminować najbardziej irytujące rzeczy.

Analiza zachowania użytkowników
Ten zabieg mówi nam o wiele więcej niż mapa cieplna. Bazujemy na nagraniach ruchu kursora po stronie. Analizujemy dokładnie jak użytkownik poruszał się po stronie. Dzięki temu jesteśmy w stanie dokładnie dowiedzieć się dlaczego koszyk był odrzucony, albo dlaczego użytkownik wyszedł po 10 sekundach ze strony. Wnioski wyciągnięte w ten sposób optymalizują użyteczność strony.

Analiza danych google analytics
Jesteśmy w stanie dokładnie ocenić jaka grupa docelowa najbardziej interesuje się naszą stroną, a dzięki temu dostosować wygląd strony. Dodatkowo dzięki tym danym jesteśmy w stanie zaplanować idealnie dopasowaną kampanię reklamową dzięki czemu niwelujemy jej koszt przy zachowaniu dobrych efektów. Ponadto sprawdzamy jakie kanały kreują największy ruch, sprawdzamy które są jeszcze nie wykorzystane i na tej podstawie sugerujemy ukierunkowanie marketingu.

Aspekty techniczne
Sprawdzamy również kwestie techniczne – szybkość wczytywania strony, ewentualne błędy w RWD (wersje mobilne), sugerujemy optymalizację grafik czy wyrzucenie zbędnych skryptów jeśli są konieczne.

Wprowadzenie poprawek na bazie takiej analizy sprawi, że będziemy mogli w 100% wykorzystać potencjał jaki daje nasza strona internetowa.

Jeśli temat Cię zainteresował to zawsze możesz do mnie napisać na marek@rekiny-reklamy.pl z dodatkowymi pytaniami, lub zapoznać się z ofertą tutaj.

O Autorze

Marek Kotula

Wsłucha się w wizję klienta i zrealizuje ją w postaci twórczego projektu graficznego.

email: marek@rekiny-reklamy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rekiny Reklamy są właścicielami marek